Accessibility Tools

Skip to main content

ChatGPT: Τι είναι και πώς θα αλλάξει τον τρόπο εργασίας μας;

Την εποχή που διανύουμε, ήτοι αυτή της τεχνολογικής εξέλιξης και της διαρκώς αυξανόμενης αυτοματοποίησης, ολοένα και περισσότερες τεχνολογίες κάνουν την εμφάνισή τους στο παγκόσμιο προσκήνιο. Από τα τέλη του Νοεμβρίου του 2022 οι περισσότεροι από εμάς, είτε λίγο είτε πολύ, έχουμε ακούσει για το λεγόμενο ChatGPT. Η εφαρμογή AI Chatbot από τη στιγμή που λανσαρίστηκε έχει συγκεντρώσει απεριόριστη προσοχή από το κοινό. Οι επικοινωνιακές και ανθρώπινες απαντήσεις που προσφέρει στα αντίστοιχα ερωτήματα που τίθενται, την καθιστά ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, αλλά και αμφιλεγόμενη ταυτόχρονα.

Σε λιγότερο από μία εβδομάδα έναρξης λειτουργίας της, περισσότερο από ένα εκατομμύριο άνθρωποι την εφάρμοσαν, ώστε να συντάξουν εκθέσεις και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails), να δημιουργήσουν πρότυπα και κώδικες. Οι αναφορές χρηστών ότι έπεσαν θύματα εξαπάτησης και τιμωρήθηκαν από το Chatbot γρήγορα ναυάγησαν. Παρόλα αυτά, ενώ αρκετοί από εμάς διασκέδαζαν με το να εξετάζουν τις απαντήσεις της εφαρμογής στα τιθέμενα ερωτήματα, αυτή έφερε στην επιφάνεια ένα σημαντικό αριθμό από ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα. Το κρίσιμο ερώτημα λοιπόν, είναι το εξής: πόσο αποτελεσματικό είναι το ChatGPT και κατά πόσο θα θέσει σε κινδύνους τον εργασιακό τομέα;

Τι είναι το ChatGPT;

Εάν κάποιος θέσει στο ChatGPT το ερώτημα του τι ακριβώς είναι το ChatGPT, θα λάβει την εξής απάντηση: “Το ChatGPT είναι ένα chatbot που έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει στην υποστήριξη πελατών, σε συζητήσεις και σε εργασίες συλλογής πληροφοριών. Χρησιμοποιεί την επεξεργασία φυσικής γλώσσας και την τεχνολογία GPT-3 για τη δημιουργία απαντήσεων που είναι προσαρμοσμένες στην εισαγωγή του χρήστη. Το ChatGPT μπορεί να χειριστεί ένα ευρύ φάσμα ερωτημάτων και να παρέχει απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας το ένα πολύτιμο εργαλείο για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να βελτιώσουν την εμπειρία υποστήριξης πελατών τους.

Συνεπώς, δεν είναι κάτι τόσο άγνωστο σε εκείνους που συνηθίζουν να αλληλεπιδρούν σε live chats σε online sites στο διαδίκτυο. Η κυριότερη διαφορά είναι η έκταση των δεδομένων που το ChatGPT θέτει, προκειμένου να διαμορφώσει τις απαντήσεις του, αλλά και ο τρόπος δημιουργίας αυτών. Είναι πολύ πιο διαλογική από τα προηγούμενα  chatbot, χάρη στην επεξεργασία φυσικής γλώσσας, με αποτέλεσμα οι απαντήσεις να μοιάζουν με ανθρώπινες και να έχουν προσελκύσει μεγάλη προσοχή.

ChatGPT και εργασία: Πώς λειτουργεί και ποιοι είναι οι περιορισμοί του;

Το ‘GPT’ στο ChatGPT σημαίνει Generative Pre-training Transformer. Οι μετασχηματιστές είναι ένας τύπος αλγορίθμου βαθιάς μάθησης που χρησιμοποιείται ευρέως για την επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP). Έχει σχεδιαστεί για να επεξεργάζεται μεγάλες ακολουθίες δεδομένων και να μαθαίνει μοτίβα σε αυτά τα δεδομένα. Η επεξεργασία τεράστιων ποσοτήτων κειμένου επιτρέπει στο ChatGPT να εκτελεί διάφορες εργασίες NLP, όπως η παραγωγή κειμένου και η απάντηση ερωτήσεων. Ενώ πολλοί από εμάς έχουμε εντυπωσιαστεί από τις ικανότητες του ChatGPT, είναι απαραίτητο να αντιληφθούμε τους περιορισμούς που τίθενται, πριν από την επιλογή εφαρμογής του chatbot.

  1. Αληθοφανείς αλλά λανθασμένες απαντήσεις

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, οι αποδιδόμενες εσφαλμένα απαντήσεις αποτελούν ένα προκλητικό ζήτημα γι’ αυτούς, το οποίο θα πρέπει να ρυθμισθεί, επειδή δεν υπάρχει μία ‘’μοναδική πηγή αλήθειας’’ από την οποία να μπορεί το chatbot να εκμαιεύσει τις απαντήσεις που παρέχει. Η εκπαίδευση της Τεχνητής Νοημοσύνης αν δεν είναι προσεκτική, μπορεί να οδηγήσει στην απόρριψη ερωτήσεων και ερωτημάτων που μπορεί να απαντήσει σωστά, με αποτέλεσμα να είναι σημαντικά λιγότερο αποτελεσματική.

  1. Ευαισθησία στις αλλαγές στη διατύπωση

ΤΟ ChatGPT μπορεί ορισμένες φορές να ισχυρισθεί ότι δεν γνωρίζει την απάντηση σε μία ερώτηση που υποβάλλεται. Ωστόσο, μία μικρή τροποποίηση της ερώτησης μπορεί να το καταστήσει ικανό να ερμηνεύσει διαφορετικά το ερώτημα και έτσι να απαντήσει σωστά στην ερώτηση. Δηλαδή, ίσως χρειάζεται να προβεί κανείς σε επαναδιατύπωση του ερωτήματος, ώστε να λάβει την απάντηση που επιθυμεί.

  1. Ορολογία ή χρησιμοποίηση επαναλαμβανόμενων φράσεων

Προβλήματα μπορεί να προκύψουν από προκαταλήψεις στα δεδομένα εκπαίδευσης που εφαρμόζονται στην εφαρμογή. Για παράδειγμα, αν οι εκπαιδευτές προτιμούν μακροσκελείς απαντήσεις, που είναι φορτωμένες με ειδικό λεξιλόγιο για τον κλάδο, το ChatGPT πιθανότατα θα διατυπώσει απαντήσεις που είναι βαρύτατες σε ορολογία και δυσνόητες με βάση τα μοτίβα που έχει δει στα δεδομένα εκπαίδευσης.

  1. Πιθανότητα προκατειλημμένης συμπεριφοράς

Η ομάδα ChatGPT στο OpenAI έχει καταβάλει προσπάθειες, ώστε να διδάξει στο chatbot να απορρίπτει ακατάλληλα αιτήματα χρησιμοποιώντας το Moderation API για να μπλοκάρει μη ασφαλές περιεχόμενο. Δυστυχώς, εξακολουθεί να υπάρχει το ενδεχόμενο το ChatGPT να παράγει προκατειλημμένες απαντήσεις που περιέχουν προσβλητική γλώσσα, εάν αυτές υπάρχουν στα δεδομένα κειμένου στα οποία εκπαιδεύτηκε.

ChatGPT και εργασία: Πώς μπορούν οι έμποροι να χρησιμοποιήσουν το ChatGPT;

Για πολλούς από εμάς, η καθημερινή μας ζωή μπορεί να μοιάζει με μια ατελείωτη λίστα με τις δουλειές που πρέπει να κάνουμε. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει συχνά διαφημιστεί ως η λύση σε αυτό, επιτρέποντας την αυτοματοποίηση των χειροκίνητων εργασιών και τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας, ώστε οι ομάδες μάρκετινγκ να μπορούν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικότερα τον χρόνο τους.  Δεδομένης της χαμηλού κόστους παραγωγής περιεχομένου του ChatGPT, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι έμπειροι έμποροι βάζουν ήδη την εφαρμογή σε χρήση. Παρακάτω περιγράφονται οι καλύτεροι τρόποι, με τους οποίους μπορεί κανείς να αναιρέσει τους περιορισμούς της εφαρμογής, βελτιώνοντας παράλληλα την παραγωγικότητά του.

  1. Δημιουργία περιεχομένου

Το ChatGPT είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη δημιουργία περιεχομένου. Από άρθρα σε ιστολόγια και διαδικτυακό περιεχόμενο έως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ChatGPT έχει ήδη αποδείξει ότι είναι ικανό να δημιουργήσει περιεχόμενο μάρκετινγκ. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλο το μάρκετινγκ, δεν είναι τόσο απλό.

Υπάρχει ένας αριθμός πιθανών επιπτώσεων στο SEO που πρέπει να γίνει γνωστό. Παραδοσιακά, η Google τιμωρεί το περιεχόμενο που δημιουργείται αυτόματα, θεωρώντας το χαμηλής ποιότητας, σύμφωνα με την πολιτική spam της εταιρείας. Επιπλέον, η ChatGPT είναι ανταγωνιστής της Google, γεγονός που οδηγεί σε εικασίες ότι η Google μπορεί να προχωρήσει στην τιμωρία οποιουδήποτε περιεχομένου που παράγεται από τον ανταγωνιστή της.  Ως αποτέλεσμα, ο ιστότοπος θα μπορούσε να αφαιρεθεί εντελώς από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Έτσι, αντί να χρησιμοποιείται το ChatGPT για την κατασκευή ολοκληρωμένων άρθρων, θα ήταν ασφαλέστερο να χρησιμοποιήσει κανείς την εφαρμογή για να δημιουργήσει ένα γενικό περίγραμμα και να ορίσει ένα ανθρώπινο μέλος της ομάδας που θα συντάξει και θα ελέγξει το περιεχόμενο μεγαλύτερης διάρκειας. Για περιεχόμενο μικρής μορφής που δεν θα επηρεάσει το SEO, όπως αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή email, το ChatGPT είναι εδώ για να κάνει τη ζωή όλων πιο εύκολη.

  1. Ερωτήματα πελατών

Όπως συμβαίνει με πολλά chatbot, το ChatGPT μπορεί να σας βοηθήσει στη δημιουργία μιας ευχάριστης και απρόσκοπτης εμπειρίας για τους πελάτες. Παρέχοντας γρήγορες και ακριβείς απαντήσεις στα ερωτήματα των πελατών, απελευθερώνεται χρόνος για όλα τα μέλη κάθε ομάδος. Στη συνέχεια, οι υπάλληλοι υποστήριξης πελατών θα έχουν περισσότερο χρόνο για να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετα ερωτήματα ή εργασίες έντασης χρόνου.

  1. SEO και έρευνα

Το ChatGPT έχει τη δυνατότητα να ερευνά και να επιμελείται περιεχόμενο από πηγές σε ολόκληρο τον ιστό. Αυτό είναι πολύ πιο χρήσιμο από το χειροκίνητο κοσκίνισμα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Η εφαρμογή μπορεί να εντοπίσει έγκαιρες λέξεις-κλειδιά, που επηρεάζουν τον κλάδο καθενός και θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που δαπανάται για την έρευνα και τον προγραμματισμό. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα περιθώριο για λάθη ή παραλείψεις, οπότε είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι η ομάδα θα επανεξετάσει και θα επαληθεύσει τις πληροφορίες.

  1. Κωδικοποίηση

Εκτός από τη συγγραφή σε γλώσσα που μοιάζει με ανθρώπινη, συνομιλιακή, το ChatGPT μπορεί να γράψει κώδικα σε διάφορες γλώσσες, όπως η C++, η JavaScript και η Python, καθώς και να ελέγξει τον υπάρχοντα κώδικα για σφάλματα. Ως αποτέλεσμα, η δημιουργία απλών προγραμμάτων υπολογιστών έχει γίνει σημαντικά πιο προσιτή στους marketers όλων των ειδικοτήτων. Η ανάπτυξη αυτής της δεξιότητας θα βοηθήσει τον καθένα, ώστε να αυτοματοποιηθούν στοιχεία ρουτίνας της καθημερινότητας.

  1. Ανάλυση δεδομένων

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα. Η Dotdigital βοηθά να μετατραπούν τα δεδομένα σε αξέχαστες εμπειρίες πελατών με ελκυστικές οπτικοποιήσεις και πίνακες οργάνων, αλλά τι γίνεται με τα δεδομένα που βρίσκονται ξεχωριστά στο CXDP μας; Η ChatGPT μπορεί να ερμηνεύσει πληροφορίες, να αναλύσει δεδομένα κειμένου και αριθμητικά δεδομένα, να εντοπίσει μοτίβα και να εξάγει πληροφορίες από τα σύνολα δεδομένων. Έχει ακόμη και τη δυνατότητα να δημιουργεί διαγράμματα. Συνολικά, το ChatGPT μπορεί να κάνει απλούστερο τον εντοπισμό τάσεων στη συμπεριφορά των πελατών. 

  1. Διαχείριση έργων

Τέλος, γνωρίζουμε ότι η έναρξη μιας νέας καμπάνιας ή ενός νέου έργου δεν είναι ποτέ απλή. Το ChatGPT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον εξορθολογισμό ολόκληρης της διαδικασίας. Αν δεν είστε σίγουροι για το πώς να θέσετε σε εφαρμογή το έργο σας, μπορείτε να ζητήσετε από την εφαρμογή να δημιουργήσει έναν οδηγό βήμα προς βήμα που θα καλύπτει τα πάντα, από το ποια εργαλεία και δεξιότητες χρειάζονται μέχρι το πώς να αναλύσετε και να αξιολογήσετε καλύτερα τα αποτελέσματά σας.

Θα επηρεαστούν οι εργασίες από το ChatGPT;

Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις σχετικά με το βαθμό στον οποίο το ChatGPT θα αρχίσει να αντικαθιστά τους ανθρώπους, αλλά είναι ασφαλές να πούμε ότι δεν είναι ακόμα έτοιμο να αναλάβει οποιαδήποτε από τις δουλειές μας. Ενώ μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό της εργασίας και των διαδικασιών, εξακολουθεί να απαιτεί πολλή καθοδήγηση και ανθρώπινη επίβλεψη. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να δείτε το ChatGPT ως έναν τρόπο ενίσχυσης δεξιοτήτων. Είναι ένα εργαλείο που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, ώστε η εργασία να καθίσταται ευκολότερη. Οι έμποροι περιεχομένου μπορούν να κλιμακώσουν την παραγωγή, απευθυνόμενοι στην εφαρμογή για την παραγωγή ολοκληρωμένων σχεδίων περιεχομένου. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ μπορούν να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των εκστρατειών τους με πιο ελκυστικούς τρόπους. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στη δημιουργία εξατομικευμένου μάρκετινγκ με βάση τα δεδομένα, αφαιρώντας το χρονοβόρο έργο της δημιουργίας αντιγράφων και προτύπων.

 Συνολικά, είναι σημαντικό να γίνουν αντιληπτές οι ικανότητες του ChatGPT. Αν σκοπεύετε να υιοθετήσετε την τεχνολογία, να θυμάστε ότι είναι τόσο καλή όσο και η ομάδα σας. Εξακολουθεί να απαιτεί πολλούς ανθρώπινους ελέγχους και ισορροπίες, οπότε μην περιμένετε να αλλάξει αμέσως τη ζωή σας. Απλώς επιτρέψτε της να βελτιώσει τις τρέχουσες εκροές σας.

Πηγή : citycampus.gr