Accessibility Tools

Skip to main content

Το crowdfunding στις επιχειρήσεις

Η δημιουργία μίας επιχείρησης αποτελεί έναν στόχο ζωής για πολλούς, οι οποίοι επιθυμούν να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους σε ένα “project”, το οποίο μάλιστα θα αποφέρει χρήματα. Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ίδρυση μίας επιχείρησης είναι φυσικά τα χρήματα. Όταν κανείς δεν διαθέτει το απαραίτητο κεφάλαιο, αναγκάζεται να το αναβάλλει ή να το απορρίψει εντελώς. Βέβαια, υπάρχει μία λύση σε αυτό το πρόβλημα: το crowdfunding.

Τι είναι το crowdfunding;

Η ιδέα πίσω από το crowdfunding είναι ότι αντί κανείς να αναζητήσει έναν ή λίγους χρηματοδότες, στρέφεται προς μία μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων (συγγενείς, φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι) στους οποίους παρουσιάζει την ιδέα του μέσα από μία καμπάνια και ζητά ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό. Άλλωστε, είναι πιο εύκολο να συγκεντρωθούν λίγα χρήματα από πολλούς, παρά πολλά από λίγους.

Τύποι crowdfunding

Ανάλογα με τον τύπο crowdfunding που επιλέγει κανείς, ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες υποχρεώσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το crowdfunding βασίζεται στο πνεύμα της ανταποδοτικότητας, επομένως ο δημιουργός της καμπάνιας θα πρέπει να ανταμείψει αυτούς που τον στηρίζουν.

Δωρεά

Πρόκειται για τη μοναδική περίπτωση όπου δεν υπάρχει κάποια ανταπόδοση. Οι χρηματοδότες δεν έχουν καμία απαίτηση με τη συνεισφορά τους.

Επιβράβευση

Οι χρηματοδότες (backers) λαμβάνουν μία ανταπόδοση για την προσφορά τους, αναλογική με τα χρήματα που έχουν δώσει. Ο τρόπος αυτός είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, καθώς είναι πιο δελεαστικό για το κοινό να λάβει ένα μικρό δώρο.

Μέρος της κυριότητας

Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του crowdfunding και του συνεταιρισμού. Δίνοντας ένα μικρό μέρος της κυριότητας στους χρηματοδότες, δημιουργείται μία ουσιαστική σχέση με το κοινό. Επιπλέον, οι συνέταιροι θα διαφημίσουν την επιχείρηση σε άλλους, το οποίο θα αποφέρει ακόμα περισσότερα κέρδη.

Δανεισμός

Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει η υποχρέωση της αποπληρωμής και καταβολής των τόκων για κάθε backer ξεχωριστά. Παρόλα αυτά, η διαδικασία είναι ταχύτερη, συγκριτικά με το δάνειο της τράπεζας.

Πώς στήνεται μία καμπάνια;

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές πλατφόρμες crowdfunding και επιλέγεται αυτή που εκφράζει περισσότερο τον τομέα μας. Όποια κι αν είναι αυτή, η συνταγή της επιτυχίας βασίζεται στους εξής παράγοντες:

Το προϊόν

Το πρώτο βήμα είναι να εξασφαλίσει κανείς ότι το προϊόν του είναι πραγματικά έτοιμο και ο δημιουργός του απόλυτα προετοιμασμένος. Η παραπλανητική παρουσίαση του προϊόντος και οι αναπάντητες ερωτήσεις των backers μπορούν να εκθέσουν ανεπανόρθωτα την προσπάθεια.

Το κοινό

Η καμπάνια προσαρμόζεται στις ανάγκες, την κουλτούρα και τις επιθυμίες του κοινού. Κατά την προετοιμασία της, θα πρέπει κανείς να αναρωτηθεί “σε ποιον απευθύνομαι; Τι είναι αυτό που ψάχνει; Πώς το προϊόν μου ικανοποιεί τη συγκεκριμένη ανάγκη;”

Ο στόχος

Πριν ανέβει η καμπάνια στην πλατφόρμα, θα πρέπει να οριστεί ένας οικονομικός στόχος. Δυστυχώς, αυτός δεν μπορεί να μεταβληθεί αργότερα και σε κάποιες πλατφόρμες, αν κάποιος δεν φτάσει τον στόχο του, δεν λαμβάνει το ποσό που έχει συγκεντρωθεί κι αυτό επιστρέφεται στους  backers.

Προώθηση

Είναι προφανές πως μία καμπάνια πρέπει συνεχώς να διαφημίζεται και να προωθείται. Αυτό μπορεί να γίνει με την διαρκή δημιουργία περιεχομένου από τον δημιουργό της, ο οποίος θα ενημερώνει για ό,τι καινούργιο προκύπτει, με κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο. Στις μέρες μας, τα social media διευκολύνουν σημαντικά την ενημέρωση, το οποίο αυξάνει τις πιθανότητες της επιτυχίας.

Πηγή : citycampus.gr