Accessibility Tools

Skip to main content

Halo effect και η προστασία της εταιρείας

Τη σημερινή εποχή, όπου οι οικονομικές δυσκολίες είναι πολλές, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν τα μεγαλύτερα δυνατά κέρδη μέσω των πωλήσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν έχουν διαμορφώσει και διατηρούν μία θετική εικόνα στο καταναλωτικό κοινό. Το «φαινόμενο του φωτοστεφάνου» (halo effect) συνιστά μία θετική γνωστική προκατάληψη, με την οποία μία μεμονωμένη ιδιότητα ή χαρακτηριστικό καθορίζει την οπτική των καταναλωτών για ολόκληρο το brand. Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό δηλαδή, δημιουργεί μία αύρα που διαπερνά ολόκληρη την εταιρεία. Αυτό το φαινόμενο φαίνεται να προέρχεται από τις πρώτες εντυπώσεις που δημιουργούνται στους καταναλωτές, οπότε αν η πρώτη εντύπωση αυτών είναι θετική, θετική θα είναι και η άποψή τους για το συγκεκριμένο brand.

Η εφαρμογή του «φαινομένου του φωτοστέφανου» στον τομέα του marketing συνεπάγεται τεράστιες δυνατότητες, βοηθώντας τις μάρκες να ενισχύσουν την εταιρική τους εικόνα και να έχουν στενότερη σχέση με τους πελάτες. Τελικά, μπορεί να βοηθήσει να βελτιωθούν οι πωλήσεις παράλληλα με την σωστή τιμολογιακή πολιτική. Παρακάτω παρουσιάζονται οι τρόποι εφαρμογής του halo effect στις επιχειρήσεις.

Πώς εφαρμόζεται το halo effect στις εκστρατείες μάρκετινγκ;

Όταν εφαρμόζετε το φαινόμενο φωτοστέφανο στο μάρκετινγκ, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το κλειδί είναι να επιλέξετε ένα προϊόν-σταρ ή μια ποιότητα που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να στηριχτείτε σε ένα εξαιρετικό προϊόν, όπως έκανε η Apple με το iPod κατά τη δεκαετία του ’80, ή ένα διακριτικό χαρακτηριστικό, όπως η μοναδική ποιότητα των πρώτων υλών σας. Αφού το επιλέξετε, θα πρέπει να εστιάσετε όλες τις εκστρατείες προώθησης, μάρκετινγκ και επικοινωνίας σας σε αυτή την ποιότητα ή το προϊόν, έτσι ώστε οι θετικές πτυχές του να επεκταθούν σε ολόκληρη την επωνυμία. Η μάρκα θα γίνεται αντιληπτή ως υψηλότερης ποιότητας, πιο τεχνολογικά προηγμένη κ.λπ. Μην προωθείτε το πιο ακριβό σας προϊόν. Προωθήστε το πιο δημοφιλές, αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε στην αγορά.

Περαιτέρω δυνατότητες

  • Καλλιεργήστε την αισθητική του brand και εξασφαλίστε τη συνοχή σε όλα τα γραφικά στοιχεία, όπως ο κατάλογος και οι σελίδες προορισμού, προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συσκευασίες κ.λπ. Αυτό πρέπει να εφαρμόζεται ακόμη και στις εσωτερικές αναφορές ή τις συσκέψεις της ομάδας. Το προσωπικό του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί επίσης να είναι πρεσβευτής της μάρκας.
  • Συνδέστε το εμπορικό σήμα με μία διάσημη προσωπικότητα.
  • Σχεδιάστε συνέργειες και συνεργασίες με άλλα εμπορικά σήματα που μεταδίδουν μια θετική εικόνα και είναι ήδη γνωστές και ευπρόσδεκτες από το κοινό.

Τα εργαλεία συμμόρφωσης περιεχομένου ανιχνεύουν χιλιάδες ιστοτόπους ηλεκτρονικού εμπορίου και αγορές και εξετάζουν τα δελτία προϊόντων για να αποφύγουν αυτή την κατάσταση. Ελέγχουν ότι τα χαρακτηριστικά, η φωτογραφία, το όνομα, η περιγραφή, η τιμή κ.λπ. συμμορφώνονται με τις καθορισμένες κατευθυντήριες γραμμές της μάρκας. Αυτή η τεχνολογία καθιστά εύκολο τον εντοπισμό μη εξουσιοδοτημένων διανομέων που πωλούν επώνυμα προϊόντα χωρίς να υπάρχουν συμφωνίες. Ο μεγαλύτερος έλεγχος των διαφόρων καναλιών πωλήσεων θα επηρεάσει την εικόνα της μάρκας της εταιρείας και τις πωλήσεις και τη δέσμευση των χρηστών.

Θα πρέπει να θυμάστε πως όλες οι προσπάθειές σας να δημιουργήσετε μια καλή πρώτη εντύπωση στον πελάτη θα ματαιωθούν αν η μάρκα δεν διατηρεί μια συνεπή εικόνα σε όλα τα διαφορετικά κανάλια πωλήσεών της. Είναι ζωτικής σημασίας οι διάφοροι διανομείς, όπως οι αγορές ή οι λιανοπωλητές, να ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές σας κατά την πώληση των προϊόντων σας. Αυτό περιλαμβάνει τη σωστή αισθητική, την εγκεκριμένη από την εταιρεία πρόσκληση για δράση και τις καθοριζόμενες τιμές λιανικής πώλησης. Με τις τελευταίες, εάν ο πωλητής δεν εφαρμόζει τις συνιστώμενες τιμές, μπορεί να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η μάρκα είναι πολύ ακριβή ή πολύ φτηνή. Αυτή η αντίληψη δεν θα περιοριστεί σε αυτό το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά θα διαπεράσει ολόκληρο το εμπορικό σήμα.

Πηγή : citycampus.gr