Στο Μέγαρο Μαξίμου, όπως και στο Κοινοβούλιο, επικρατεί κινητικότητα λόγω της ψήφισης του νομοσχεδίου για την ισότητα στον γάμο. Μπαίνω στο κτίριο όπου στεγάζεται το πρωθυπουργικό γραφείο από την ανεπίσημη είσοδο επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου Β΄. Στο τέλος του διαδρόμου, στο υπόγειο του Μεγάρου, βρίσκονται οι υπηρεσίες του πρωθυπουργικού επιτελείου όπως η Διεύθυνση Επικοινωνίας και το Γραφείο Τύπου. Ένα απ’ αυτά τα γραφεία ανήκει στη «σκιά», όπως την έχουν αποκαλέσει, του Κυριάκου Μητσοτάκη, αφού όπου και αν πάει εκείνη τον ακολουθεί.
Η Κύρα Κάπη, διευθύντρια Επικοινωνίας, ήταν το πρόσωπο που πριν λίγες μέρες παρέλαβε την ειδική τιμητική διάκριση Ermis White (για την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο TikTok) στον πιο σημαντικό διαγωνισμό για τη δημιουργικότητα στην επικοινωνία στην Ελλάδα, τα Ermis Awards. Η καμπάνια του πρωθυπουργού συγκέντρωσε περισσότερα από δύο εκατομμύρια likes και 42 εκατομμύρια views. Η Κύρα Κάπη είναι η υπεύθυνη όχι μόνο για το TikTok αλλά και για άλλα κοινωνικά δίκτυα του πρωθυπουργού ενώ ως επικεφαλής μιας ομάδας ειδικών συμβούλων είναι η γυναίκα που διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Κι όπως είναι λογικό ξεκινώ τη συνέντευξη μας ρωτώντας γι’ αυτό το βραβείο. Το περίμενε; Μ’ ένα διστακτικό ύφος θα πει: «Αν μου έλεγε κάποιος πριν από 11 χρόνια, που ξεκίνησα να δουλεύω με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ότι θα λάμβανα αυτό το βραβείο νομίζω ότι θα τον κοιτούσα με απορία και έκπληξη. Δεν περίμενα ποτέ ότι θα συμβεί αυτό. Άλλωστε είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα διακρίνεται μια πολιτική καμπάνια. Ουσιαστικά, εμείς είχαμε στο μυαλό μας τις εκλογές αλλά και πως θα μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε με καλύτερο τρόπο το μήνυμα μας. Αυτό που συνέβη με το TikTok του ΠΘ, πραγματικά, δεν μπορούσε να το προβλέψει κανείς. Ήταν μια συνταγή επιτυχίας και οφείλεται στον πρωταγωνιστή που δεν φοβήθηκε να τσαλακωθεί. Είμαστε μια ομάδα που ξέρει να παίρνει ρίσκα και διαθέτει ένα φοβερό tik tok agency το οποίο μας έμαθε άπταιστα ''tiktokικά'' και κατάφερε να «μεταφράσει» το περιεχόμενό μας στη γλώσσα του ΤikΤok. Αυτό όμως που χάρηκα περισσότερο σε αυτήν την καμπάνια είναι ότι επιτέλους καταφέραμε να δείξουμε ποιος πραγματικά είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ένας άνθρωπος με πολύ χιούμορ ο οποίος, συχνά, αυτοσαρκάζεται αλλά συνάμα κάνει και πολύ σοβαρά τη δουλειά του».
Εάν όλες αυτές τις εργατοώρες που απαντούσαμε σε fake news τις είχαμε αφιερώσει για το καλό της χώρας, πόσα ακόμα πράγματα θα είχαμε κάνει; Ευτυχώς, το αποτέλεσμα των εκλογών κατέδειξε ότι υπάρχει μια σιωπηλή πλειοψηφία στην ελληνική κοινωνία που επιθυμεί την πρόοδο της χώρας και δεν κάνει φασαρία. Και, κυρίως, δεν εκφράζεται με χυδαία συνθήματα.
Η Κύρα Κάπη αποφοίτησε από το Κολέγιο Αθηνών, σπούδασε στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και συνέχισε την ακαδημαϊκή της σταδιοδρομία στο πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, στο διάσημο δημοσιογραφικό τμήμα του. Έκανε την πρακτική της στους «New York Times», έπειτα είχε ένα σύντομο πέρασμα από την εκπομπή έρευνας «Φάκελοι», ακολούθησε ο ΑΝΤ1, εταιρείες επικοινωνίας και γνωστοί ραδιοφωνικοί σταθμοί. Η κοινή τους επαγγελματική πορεία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη ξεκίνησε το 2013, όταν ένας απ’ τους στενότερους συνεργάτες του την ξεχώρισε και την πρότεινε στον τότε υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Έκτοτε, όλοι θα αναρωτιούνταν ποια είναι η γυναίκα που στέκεται πάντα στο πλευρό του.
Εισήγαγε νεωτερισμούς, πρόκρινε τις αντισυμβατικές δράσεις, τις συμβολικές ενέργειες, τις ανεπιτήδευτες συζητήσεις και συνέβαλλε καθοριστικά στην καθιέρωση ενός εξωστρεφούς μοντέλου επικοινωνίας που δεν είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε. Το Μέγαρο Μαξίμου ήταν ένα «άβατο» για τους περισσότερους. Ακόμη και σφοδροί ιδεολογικοί αντίπαλοι έχουν αναγνωρίσει ότι η πολιτική καμπάνια αλλά και η ανάδειξη ενός ανθρωποκεντρικού προφίλ του πρωθυπουργού κρίθηκαν ως επιτυχημένα επειδή η ίδια μελέτησε ενδελεχώς και διέγνωσε εγκαίρως τα τρωτά σημεία του. Ως εκ τούτου, ο -για κάποιους- άκαμπτος πολιτικός ή ο γόνος μιας από τις ισχυρότερες πολιτικές οικογένειες της Ελλάδας βρίσκεται μπροστά τους και είναι προσιτός, χαλαρός και φιλικός. Στο σημείο αυτό τη ρωτώ τι απαντά σε όσους υποστηρίζουν ότι η επικοινωνία στις μέρες μας είναι συνώνυμη της παραπλάνησης. «Θα σου απαντήσω με μια φράση του Λίνκολν. Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό. O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι και δεν έχει προσπαθήσει να κρύψει κάποια αδυναμία του. Μάλιστα, αν και είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλά τη σοβαρότητα που απαιτεί η θέση που έχει αναλάβει, παραμένει προσηλωμένος στην ουσία και δεν δίνει μεγάλη σημασία στην εικόνα του. Χωρίς, φυσικά, να υποτιμά τη δύναμη της», απαντά.
Στην κριτική που διατυπώθηκε για το βραβείο και στο ότι δεν υπηρετεί ένα πολιτικό περιεχόμενο αλλά κάποια «likes», επισημαίνει: «Αντιθέτως, θεωρώ ότι τα βίντεο που κάνουμε είναι πολύ ουσιαστικά. Για παράδειγμα τα βίντεο για την Υγεία ή τη Στέγη δεν ακολουθούν τους κανόνες του «ΤικΤοκ», ούτε τη λογική του αλγόριθμου, ούτε έχουν χιούμορ. Αντιθέτως είναι συνήθως μεγάλα σε διάρκεια, κάτι που "απαγορεύεται" εάν θες να πάει καλά ένα βίντεο. Εμείς, λοιπόν, μένουμε στην ουσία χωρίς να μας νοιάζει εάν κάτι θα γίνει viral».
Και συνεχίζει: «Το ΤικΤοκ μας παίδεψε πολύ. Πειραματιστήκαμε αρκετά μέχρι που ρίχτηκε η ιδέα να γίνει το backstage της προεκλογικής εκστρατείας. Εκεί συνδυάσαμε το χιούμορ με τα πολιτικά μηνύματα των εκλογών. Σε αυτό το κομμάτι δεν υπήρχε ιδιαίτερη προετοιμασία, αφήναμε τα γεγονότα να μας οδηγήσουν. Μετά τις εκλογές το περιεχόμενο είναι λογικό να αλλάξει ύφος. Ο στόχος μας ήταν να επικοινωνήσουμε τις πολιτικές της κυβέρνησης και να εξηγήσουμε στον κόσμο τι σημαίνει το υπουργικό συμβούλιο ή να δει αθέατες όψεις από τις συνόδους στις Βρυξέλλες. Παράλληλα δημιουργήσαμε πολλά βίντεο προκειμένου να απαντήσουμε σε ερωτήσεις πολιτών και να αποδομήσουμε fake news που κυκλοφορούσαν την περίοδο εκείνη. Σε αυτά τα βίντεο υπήρχε πολύ μεγαλύτερη προετοιμασία από άποψη περιεχομένου με την πολύτιμη βοήθεια του υπουργού Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου αλλά και της ομάδας του. Τώρα, για να είμαστε επίκαιροι στην πλατφόρμα στύβαμε το κεφάλι μας να βρούμε τα σωστά hook που χρησιμοποιούνται ευρέως στο TikTok (πχ. grwm, haul, Μπράβο Φαίδων κλπ). Τώρα που το σκέφτομαι πρέπει να κάνουμε βίντεο με την προσπάθεια μας να εξηγήσουμε στον πρωθυπουργό τα hook του TikTok».
Στη συζήτηση μας μιλά ήρεμα και χαμηλόφωνα. Είναι μια πτυχή της προσωπικότητας της αφού δεν της αρέσουν οι συγκρούσεις, οι υψηλοί τόνοι και οι έριδες. Όσοι τη γνωρίζουν καλά μου λένε ότι διαθέτει χιούμορ, προτείνει διαρκώς νέες και μοντέρνες ιδέες ενώ όλοι εξάρουν την εργατικότητα της. Στον τομέα της ένα απ’ τα πιο δύσκολα κεφάλαια είναι η προσέγγιση με τους νέους. Αφού κρατά διαρκώς το κινητό της τηλέφωνο στα χέρια της, λέει: «Δεν νομίζω ότι ήταν μόνο το TikTok που βοήθησε να πλησιάσουμε τους νέους αλλά οι πολιτικές μας όπως οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, το πρόγραμμα «Σπίτι μου», το «Youth Pass», το πρώτο ένσημο και πολλές ακόμη πρωτοβουλίες. Η δημοφιλής πλατφόρμα απλώς μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε κοντά τους και να τους εξηγήσουμε όλα όσα έχουμε κάνει. Το εάν θα σε αποδεχθούν ή θα σε απορρίψουν, εξαρτάται από το πόσο αποτελεσματικές είναι οι πολιτικές σου, όχι πόσο καλά είναι τα βίντεο σου».
Και συμπληρώνει: «Διαβάζω πάντα με μεγάλη προσοχή τα σχόλια που γράφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι τελικά όχι μόνο τα βλέπουν αλλά σχολιάζουν καίρια θέματα, είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν. Έτσι προέκυψε και το βίντεο για τα ενοίκια αφού η πλειοψηφία των σχολίων αφορούσε αυτό το θέμα. Υπάρχουν πολιτικοί που πιστεύουν ότι εάν εκδόσεις ένα δελτίο τύπου ή αν κάνεις μόνο πολιτικές συνεντεύξεις, ξαφνικά, έχεις επικοινωνήσει το μήνυμα σου σε όλο το κόσμο. Οι πολίτες στην εποχή μας είναι επιλεκτικοί, ενημερώνονται από παντού και, πολλές φορές, προτιμούν τα μη συμβατικά μέσα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, από την πρώτη στιγμή, επέμενα να επικοινωνούμε το μήνυμα μας στα ειδικά κοινά. Για παράδειγμα όταν πέρασε το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς επιλέξαμε μια εκπομπή για τη φιλοζωία η οποία έγινε το καταφύγιο της Ηλιούπολης, απ’ όπου στη συνέχεια υιοθετήσαμε και τον Πίνατ.
Πιστεύω πάρα πολύ ότι οι πολιτικοί, εφόσον τους ταιριάζει,(αυτά που ταιριάζουν στον Κυριάκο Μητσοτάκη, δεν ταιριάζουν για παράδειγμα στον Αλέξη Τσίπρα) πρέπει να εκτίθενται σε διαφορετικά κοινά και να επιδιώκουν εκείνοι την προσέγγιση με τον κόσμο. Δίνουν την ευκαιρία σε περισσότερο κόσμο να γνωρίσει μια εναλλακτική πλευρά που ενδεχομένως να μην αναγνώριζαν στο βήμα της Βουλής ή από μια συνέντευξη σε ένα δελτίο ειδήσεων. Επομένως, το κάθε μήνυμα χρειάζεται το σωστό μέσο ώστε να φτάσει στους πολίτες. Και δεν σκεπτόμαστε ποτέ με την προοπτική ενός viral. Όταν ετοιμάζαμε το βίντεο με το καπέλο και το «Youth Pass», όταν το είδα ήξερα ότι θα γίνει viral αλλά δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό μας να γίνει έτσι. Είχαμε ετοιμάσει μια χαριτωμένη εισαγωγή για να "πιάσουμε" το απορημένο βλέμμα του και τελικά ο ίδιος φόρεσε το καπέλο, με αποτέλεσμα όλοι να γελάσουμε. Αυτό όσο καλά και εάν το είχαμε σχεδιάσει δεν θα είχε το ίδιο επιτυχημένο αποτέλεσμα αν δεν ήταν αυθεντικό.
Από την άλλη, υπήρξαν στιγμές που διέφυγε της προσοχής μου κάτι και παίχτηκε και θα το έκοβα. Και αναφέρομαι στην τυχαία συνάντηση του πρωθυπουργού με μια ενθουσιώδη θαυμάστρια του η οποία τον χαιρέτησε λέγοντας την ατάκα, που έγινε viral: «Μα, τι γκόμενος είσαι εσύ». Είναι κάτι που δεν θα το είχα στείλει ποτέ στα κανάλια. Εκείνη τη μέρα δουλεύαμε, όμως, σ’ έναν χώρο με αρκετή φασαρία, δεν μπορούσα να ακούσω καλά τους διαλόγους κι όταν το βράδυ το είδα να παίζει στα δελτία έπαθα εγκεφαλικό».
Το γραφείο της είναι μικρό και σε αυτό υπάρχουν μόλις δύο ξύλινα γραφεία, ένας καναπές, μερικά σκόρπια χαρτιά με γραφήματα και αναλύσεις ενώ το βλέμμα μου κεντρίζουν κάποια τάπερ με φαγητό που έχει φέρει από το σπίτι. Ποια είναι άραγε η πρώτη σκέψη που έκανε όταν πέρασε το κατώφλι του εμβληματικού κτιρίου; Ανατρέχοντας στο παρελθόν αναφέρει: «Όταν μπήκα στο Μαξίμου και κάθισα σ’ αυτό το γραφείο είπα από την αρχή ότι πρέπει να είναι ανοιχτό γι’ όλους τους πολίτες. Όπως έχει πει και ο πρωθυπουργός, εμείς είμαστε περαστικοί απ’ αυτούς τους χώρους. Θα κάνουμε λοιπόν τη δουλειά μας όσο καλύτερα μπορούμε και μετά θα φύγουμε για να έρθουν οι επόμενοι. Στο διάστημα αυτό, το δικό μου στοίχημα ήταν και παραμένει ν’ έρθουν και να ακουστούν όσες περισσότερες ομάδες πολιτών μπορούμε. Έχοντας ως σκοπό να είμαστε χρήσιμοι σε αυτούς και να καταφέρουμε να κάνουμε τη ζωή τους έστω και λίγο καλύτερη».
Στη συνέχεια απαριθμεί όλα εκείνα για τα οποία είναι περήφανη: «Έχουμε καταφέρει να συνομιλούμε και να συνδιαμορφώνουμε πολιτικές με πολίτες οι οποίοι τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν στο περιθώριο. Να σου θυμίσω μια δράση που είχαμε κάνει ανήμερα Χριστούγεννων του 2018 με ανθρώπους που ακολουθούσαν πρόγραμμα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά. Μια από τις προτάσεις τους προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη ήταν τότε να δημιουργηθεί ο πρώτος Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης. Το 2020 καλωσορίσαμε τους ίδιους ανθρώπους στο Μαξίμου και τους ενημερώσαμε ότι ξεκίνησε να κατασκευάζεται το πρώτο ΧΕΧ στην Ελλάδα. Το 2022 μαζί τους επισκεφθήκαμε στο «STEKI 46» του ΟΚΑΝΑ, τον πρώτο χώρο εποπτευόμενης χρήσης ναρκωτικών στην Ελλάδα. Γι’ αυτές τις πολιτικές μας είμαι πάρα πολύ περήφανη».
Όλα αυτά τα χρόνια που η ΝΔ είναι κυβέρνηση η ίδια έχει ζήσει από κοντά στιγμές – ορόσημο της θητείας του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά ήταν παρούσα και στη διαχείριση σοβαρών κρίσεων. Με τόνο εξομολογητικό αφηγείται: «Σ’ όλες τις κρίσεις που βιώσαμε ως χώρα ο πρωθυπουργός ήταν εκεί, μπροστά απ’ όλους. Τις αντιμετώπισε με θάρρος, ανάλαβε την ευθύνη, δεν κρύφτηκε στις δυσκολίες, παραδέχθηκε λάθη και δεν δίστασε να ζητήσει συγνώμη. Δεν ακολούθησε, λοιπόν, την προσφιλή τακτική περασμένων ετών, ότι ο αρχηγός πρέπει να διαφυλάττει το πολιτικό του κεφάλαιο. Αντιθέτως, ενέσκηψε πάνω από το οποιοδήποτε πρόβλημα και δεν σταμάτησε μέχρι να βρεθεί λύση. Σ’ αυτές τις στιγμές η επικοινωνία όπως είναι προφανές βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα. Και το πιστεύω ειλικρινά ότι στις κρίσεις η επικοινωνία δεν προηγείται πότε της διακυβέρνησης. Η επικοινωνία υπηρετεί την άσκηση εξουσίας και προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το format του διαγγέλματος κατά τη διάρκεια της πανδημίας το οποίο γεννήθηκε από την ανάγκη να επικοινωνεί ο ίδιος συχνά με τους πολίτες και να τους εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει σ’ αυτή την πρωτόγνωρη συνθήκη που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Και δεν σκέφτηκα ούτε για μια στιγμή ότι μπορεί να ήταν ένας εσφαλμένος τρόπος έκφρασης».
Όλο αυτό το διάστημα ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή; Χωρίς περιστροφές απαντά: «Αναμφίβολα, η τραγωδία των Τεμπών. Δεν πρόκειται να το ξεχάσω όσο ζω. Ήμουν στον 6ο μήνα της εγκυμοσύνης μου και ένιωσα για πρώτη φορά ότι πραγματικά δεν μπορούσα να κάνω τίποτα». Στην κουβέντα μας αναφέρομαι και στις πυρκαγιές. Και η ίδια σπεύδει να αποσαφηνίσει: «Όταν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες πυρκαγιές, το καλοκαίρι του 2021, ο πρωθυπουργός πήγαινε πέντε φορές την ημέρα στο Συντονιστικό της Πυροσβεστικής. Δεν βάλαμε ποτέ τις κάμερες στο εσωτερικό προκειμένου να φιλοτεχνήσουμε την εικόνα ενός πρωθυπουργού που προσπαθεί να διαχειριστεί μια κρίση. Κι ο λόγος ήταν πολύ απλός. Την ώρα της κρίσης δεν υπάρχει χρόνος για επικοινωνία. Η έμφαση δίνεται στο πεδίο της μάχης. Ακολουθείς τα γεγονότα και προσπαθείς να τα καλύψεις χωρίς να ενοχλείς. Φαντάζεσαι να είναι σε εξέλιξη μια τεράστια κρίση και εσύ να κάνεις γύρισμα; Ε, προφανώς είσαι εκτός τόπου και χρόνου».
Μέχρι τις περασμένες εκλογές ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ένας πολιτικός που οι αντίπαλοι του τον χλεύασαν, τον υποτίμησαν ενώ έγινε ακόμη και υβριστικό σύνθημα. Τι σκεπτόταν εκείνη τη χρονική περίοδο; Το ύφος σοβαρεύει και υπογραμμίζει: «Είναι αλήθεια ότι την προηγούμενη τετραετία είχε καλλιεργηθεί στη χώρα ένα πολύ τοξικό κλίμα εξαιτίας του οποίου πραγματικά ξοδέψαμε αρκετή ενέργεια. Σκέφτομαι. Εάν όλες αυτές τις εργατοώρες αντί να απαντάμε σε fake news τις είχαμε αφιερώσει για το καλό της χώρας, πόσα ακόμα πράγματα θα είχαμε κάνει; Ευτυχώς, το αποτέλεσμα των εκλογών κατέδειξε ότι υπάρχει μια σιωπηλή πλειοψηφία στην ελληνική κοινωνία που όχι μόνο επιθυμεί την πρόοδο της χώρας αλλά δεν κάνει φασαρία. Και, κυρίως, δεν εκφράζεται με χυδαία συνθήματα. Τελικά, εμείς συνεχίσαμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Επίσης, την καλύτερη απάντηση, όσον αφορά τις προσωπικές ύβρεις κατά του πρωθυπουργού και εκείνους που επιδίωκαν να τον παρουσιάζουν ως αυταρχικό, έδωσε η προεκλογική εκστρατεία μας ανάμεσα στον κόσμο. Εκεί στόχευε η ιδέα μας για την εξέδρα με κωδικό «360». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν πάντοτε δίπλα στο πλήθος και ενώνονταν μαζί του. Εξυπηρέτησε όμως και μια ακόμη ανάγκη: δημιουργήσαμε ένα σκηνικό το οποίο μεταφέρεται εύκολα, καθώς είχαμε αποφασίσει να δίνει μικρότερες ομιλίες σε περισσότερες πόλεις. Νομίζω ότι η εποχή των φαραωνικών συγκεντρώσεων και των παραδοσιακών ομιλιών αποτελεί παρελθόν. Οι πολίτες μπορούν πλέον να παρακολουθήσουν ό,τι θέλουν μέσα από την οθόνη του κινητού τους. Άλλωστε, δεν έχει νόημα να κατασκευάζεις μια ψεύτικη εικόνα γιατί εκτός του ότι δεν είναι σωστό, πολύ σύντομα η αλήθεια θα αποκαλυφθεί».
Η Κύρα Κάπη εμπνέεται και υλοποιεί τα projects χρησιμοποιώντας όλα τα χρήσιμα επικοινωνιακά εργαλεία. Της αρέσει να παρακολουθεί καμπάνιες του εξωτερικού αλλά περισσότερο, όπως τονίζει, τις λαμβάνει υπόψη ως πηγή έμπνευσης, όχι ως μια ευκαιρία αντιγραφής. Ο Μπάρακ Ομπάμα, ένας από τους πιο χαρισματικούς προέδρους των ΗΠΑ, είναι ένας πολιτικός που ξεχωρίζει. Επίσης, θεωρεί ότι οι Νεοζηλανδοί έχουν κάνει φέτος ένα πολύ ενδιαφέρον «ΤικΤοκ», στην Ευρώπη εστιάζει στον Ε. Μακρόν ενώ την προσελκύει το instagram account της πρωθυπουργού της Δανίας, Μέττε Φρεντέρικσεν, για τις αυθόρμητες selfie και τα συναισθηματικά μηνύματα της».
Δυσκολεύεται πολύ να μιλά για τον εαυτό της και την προσωπική της διαδρομή. Της είναι πολύ πιο εύκολο να αναφέρεται στη σχέση που έχει αναπτύξει με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Και εξιστορεί: «Είναι από τους ελάχιστους ανθρώπους που γνωρίζω και η εξουσία δεν τον έχει αλλάξει καθόλου. Πάντοτε μου έκανε εντύπωση η συνέπεια και η μεθοδικότητα του. Εργάζεται αμέτρητες ώρες. Έχει ιώβεια υπομονή. Είναι άνθρωπος της συναίνεσης και όχι των συγκρούσεων. Δεν τον εκφράζουν οι εντάσεις και διαθέτει μια αξιοζήλευτη ικανότητα να δημιουργεί εντελώς ετερόκλητες ομάδες. Εάν έπρεπε να βρω μια μεταβολή, από τότε μέχρι τώρα, θα σου έλεγα ότι η εμπειρία όλων αυτών των ετών τον έχει κάνει πιο ψύχραιμο».
Όσον αφορά αν περίμενε ποτέ ότι θα γίνει πρωθυπουργός τονίζει: «Δεν το είχαμε συζητήσει ποτέ. Ίσως γιατί το 2013 δεν νομίζω ότι υπήρχε στο μυαλό του. Όλα προέκυψαν σταδιακά. Θυμάμαι μια μέρα, πριν τον πρώτο γύρο των εσωκομματικών εκλογών, όπου ήταν το απόλυτο outsider, ήμασταν οι δυο μας και τον ρώτησα: Εμείς γιατί ο κάνουμε όλο αυτό; Πιστεύεις θα μπούμε στον δεύτερο γύρο; Κι εκείνος μού απάντησε: «Εμείς δώσαμε τη μάχη μας ακριβώς όπως τη θέλαμε και τώρα θα αποφασίσει ο κόσμος. Εάν κερδίσουμε όμως τότε να είσαι σίγουρη ότι θα αλλάξει αυτή η χώρα».
Όση ώρα βρίσκομαι εκεί η ομάδα της κινείται σε πυρετώδεις ρυθμούς. Καθημερινά, το ασφυκτικό πρόγραμμα της περιλαμβάνει κλειστές συσκέψεις, ψηφιοποίηση μηνυμάτων που πρέπει να φτάσουν στους πολίτες, διαρκείς επαφές και παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Καθισμένη παρέα με τους στενούς συνεργάτες της διευκρινίζει πόσο πολύ πιστεύει στις ομάδες. «Εάν δεν είχα τον Κωνσταντίνο, τον Φρέντυ και τον Διονύση δεν θα είχα καταφέρει τίποτα. Και, φυσικά, χωρίς τον Δημήτρη (Δ. Παπαμήτσος, ο προσωπικός φωτογράφος του πρωθυπουργού) και τον Αλεξ (Α. Παπαχρήστος βιντεογράφος του πρωθυπουργού) η εικόνα του δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση η ίδια. Ωστόσο, για μένα, όσο ταλαντούχος και να είναι κάποιος, αυτό που μετράει και αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα μου για την επιλογή των συνεργατών μου είναι ο χαρακτήρας και το ήθος τους. Είμαι πολύ τυχερή για την ομάδα που έχω γιατί νιώθω μετά από εκατομμύρια ώρες και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, ότι έχουμε γίνει φίλοι».
Διαθέτει αναμφίβολα ένα επικοινωνιακό χάρισμα και από τις πρώτες κουβέντες που κάνεις μαζί της αντιλαμβάνεσαι ότι έχει την ικανότητα να σου μεταδίδει μια αίσθηση οικειότητας. Άνθρωποι που τη γνωρίζουν καλά θα σου πουν ότι το μεγάλο της προσόν είναι ότι δεν συμπεριφέρεται ποτέ ως δήθεν. Εκφράζει την άποψή της, χωρίς να ενδιαφέρεται αν θα είναι αρεστή ή όχι. Υπεραγαπά και θαυμάζει τον πατέρα της ενώ η απώλεια που την έχει στιγματίσει ήταν ο θάνατος της μητέρας της όταν εκείνη ήταν δέκα ετών. Σήμερα είναι παντρεμένη με τον αναπληρωτή διευθυντή του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, Χρήστο Ζωγράφο ενώ από το περασμένο καλοκαίρι έχουν αποκτήσει μια κόρη.
Ως μια ανεξίτηλη στιγμή επιλέγει την ιστορική ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κογκρέσο των ΗΠΑ. Συγχρόνως, γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, το βέβαιο είναι ότι θα διέγραφε κάποια, όπως τα χαρακτηρίζει, ανεπιτυχή tweets που είχε δημοσιεύσει πολλά χρόνια νωρίτερα. Μια γκάφα; Πίνει λίγο νερό και με διάθεση αυτοσαρκασμού θυμάται: «Ναι, όταν κάποια στιγμή ανέβασα κατά λάθος ένα τραγούδι της Σελίν Ντιόν στον λογαριασμό του πρωθυπουργού και μόλις είδα τα χιλιάδες likes αντιλήφθηκα τι είχε συμβεί πριν πάρει άλλες αστείες διαστάσεις».
Τέλος, δεν διστάζει να παραδεχθεί τα λάθη της, δεν απαντά σε ενοχλητικά fake news που την αφορούν, αντιπαθεί τη μιζέρια, δεν την εκφράζουν οι κώδικες και τα προσχήματα του παλιού κόσμου, είναι υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών και παραμένει φανατική αντικαπνίστρια. Λίγο πριν την αποχαιρετίσω τη ρωτώ αν την έχει αλλάξει η εξουσία. Και, με απόλυτη σιγουριά, καταλήγει: «Είμαι εξαιρετικά τυχερή που βρίσκομαι σ’ αυτήν τη θέση και κάνω αυτή τη δουλειά. Γνωρίζεις σημαντικούς ανθρώπους και ζεις συναρπαστικές στιγμές. Ωστόσο, έχω διαρκώς στο μυαλό μου ότι όλο αυτό είναι κάτι πρόσκαιρο και παροδικό. Ότι είμαι εδώ για να κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα γίνεται. Άρα, θα τολμήσω να πω ότι δεν με έχει αλλάξει η εξουσία και εάν κάποιος πιστεύει το αντίθετο θα ήθελα πολύ να μου το πει. Άλλωστε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός δεν συγχωρεί την αλαζονεία».
Πηγή : lifo.gr